Top درمان بیماری پروانه ای در طب اسلامی Secrets

Wiki Article

مثبت‌نگری، هم برای ما و هم برای افرادی که با ما در ارتباط هستند مفید است. تلاش کنیم افکار و اهداف مثبت را در جامعه ایجاد کنیم. دید خوبی به انسان‌ها داشته باشیم و از عقایدی نظیر نژادپرستی، جنگ‌افروزی، دشمنی و حسادت بپرهیزیم. درست است که یک نفر نمی‌تواند به‌ تنهایی جهان را دچار تغییر و اصلاح کند؛ اما حقیقت این است که ما به تنهایی می‌توانیم تاثیراتی بنیادین ایجاد کنیم.

نمی توان از بیماری پروانه ای جلوگیری کرد اما می توانید برای جلوگیری از تاول و عفونت، اقدام های لازم و محتاطانه ای که در بخش سلامت نمناک کامل شرح داده ایم را انجام دهید. 

بعد از اینکه این تاول‌ها بهتر شد، به ‌زخم‌هایی تبدیل می‌گردند که درد بیشتری داشته و بعضی اوقات این امکان وجود دارد که زخم‌ها به اندام‌های درونی صدمه وارد کنند و کشنده باشند.

در نوزادان تاول‌های شدید ممکن است تهدید کننده زندگی باشد. در صورت مواجهه با هر یک از علائم زیر سریع به اورژانس مراجعه نمایید:

گندیدگی زمانی رخ می دهد، که باکتری از یک عفونت بزرگ به جریان خون وارد شود و در تمام بدن پخش شود.

به وجود آمدن مشکل در ژن سازنده نوع کلاژن عامل ایجاد این نوع بیماری می‌باشد که با اختلال در تولید کلاژن لایه‌های پوستی نمی‌توانند به یکدیگر متصل گردند و می‌تواند از بیماری‌های ژنتیکی اتوزوم مغلوب یا قالب باشد.

اکثر گونه‌های بیماری پروانه‌ ای به صورت ارثی منتقل می‌شوند و معمولا در دوران نوزادی یا اوایل کودکی بروز پیدا می‌کنند، اما در برخی افراد علائم ممکن است تا دوران بلوغ یا بزرگسالی ظاهر نشود.

پزشک ممکن است با معاینه تظاهرات پوست آسیب دیده به بیماری پروانه‌ای شک کند و یکسری از آزمایش‌ها را جهت تایید تشخیص خود انجام دهد، از جمله:

این بیماری ارثی است و بهتر است قبل از مصرف دارو با فوق تخصص پوست و مو مشورت کنید.

آیا بیماری پروانه‌ ای در آزمایش غربالگری بارداری تشخیص داده می‌ شود؟

نوزاد یا کودک به نوازش نیاز دارد، اما بسیار آرام این کار را انجام دهید. کودک خود را بردارید، او یا او را روی مواد نرمی مانند پنبه قرار دهید و حمایتی را برای کفل و پشت گردنش قرار دهید. می توانید کودک خود را از زیر بغلش بلند کنید. 

ایجاد تاول در پوست سر و بر جای گذاشتن جای زخم و ریزش مو (آلوپسی زخم یا ریزش دائمی مو)

چربیها با وجود آن که فیبر ندارند، اما با لیز کردن دیواره روده‌ها به دفع بهتر مواد غذایی کمک می‌کنند. بیشتر میوه‌هایی که طبع سردی دارند به شرط more info آن که بخوبی رسیده باشند، ملین هستند.

پروانه ای غیر وراثتی از نوع نادر این بیماری است که تاول‌‌ها در نتیجه‌ واکنش اشتباه دستگاه ایمنی بدن و حمله به بافت‌‌های سالم تشکیل می‌شوند. از علائم این بیماری می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

Report this wiki page